Alt om Vin Facebook Twitter Nyhedsbrev

Opslag


Milkshake med Pinot Noir og med Champagne skal være det nye hit
Hotte trends: Vin og Cola, Spritzers og Milkshake med vin

Internationalt er markedet for Vindrinks hastigt voksende. Spritzers (blanding af vin og danskvand), og Spritzer inspirerede produkter vinder frem. Typisk ses Spritzers på dåse med tilsat smag af eksempelvis skovbær eller citrus. I England er markedet ifølge branchekilder for disse vindrikke steget med små 40% på bare et år.

Opfindsomheden med vindrinks stopper ikke her.

Milkshake med vin
Eksempelvis har den californiske burgerkæde "The Counter" netop lanceret 3 milkshakes med vin. "Pinot Noir", lavet med kirsebær chokolade og vanilleis og Pinot Noir, "Sød Fersken", lavet med sød vin, fersken og vanilleis og endelig "Mimosa" med mousserende vin, appelsinjuice og vanilleis. Du kan finde The Counter i bl.a. Santa Monica og Marina del Rey.

Vin og cola
Rom og cola er ikke længere trendy, nu er det i stedet vin og cola der skulle være den nye trend. Hedvinen "Spodee" er netop introduceret på det amerikanske marked. Ideen til Spodee er fundet med inspiration i depressionen 1920erne hvor lokalt produceret hedvin var populært i USA. Spodee anbefales som mixer til drinks med fokus på Spodee og cola (se alle de opfindsomme vinmix med Spodde klik her)..

Det er almindelig kendt at der globalt er en overproduktion af vin, derfor kan man jo sagtens forstå at vinindustrien er opfindsom med at lancere deres produkter i nye varianter. Det skal blive spændende om ovenstående produkter for alvor vinder indpas hos vinforbrugerne.